NÉMET TÉMAHÉT

2017. ápr. 24-28.

nyelvi témahét

Az idei tanévben rendhagyó módon tartottuk meg a német nyelvi témahetet. Az eddig megszokott forgatókönyv (egy osztálynak egész héten keresztül több tantárgyi órán tartott részben vagy teljesen célnyelvi foglalkozások) helyett, most az EMMI Fenntarthatósági Témahéthez kapcsolódva az „Állatok” ill „Egészség” témákhoz dolgoztunk fel feladatokat minden évfolyamon. Ennek célja, hogy a felsőbb évfolyamokat is motiváljuk, az ő mindennapjaikba is változatosságot vigyünk. nyelvi témahét A témahét menete:
hétfő: 8. osztály – A Föld napja - plakátkészítés
kedd:5. osztály – Állatok, házi-, ill. vadállatok.
4. osztály – Német nyelvi vetélkedő (Témák: állatok, iskola, országismeret)
szerda:5. osztály – Állatok – tulajdonságok. IKT játékok.  
6. osztály – A tanyán. Háziállatok, IKT feladatok.
7. osztály – Olvasott szöveg értése: Die Katze. Önálló szövegfeldolgozás, szótárhasználat, IKT feladatok.             
8. osztály – Olvasott szöveg értése: Riko (Az én kutyám)
csütörtök:4. osztály: Egészséges életmód: Sport és táplálkozás.
5. osztály: Egészséges vagy egészségtelen? Életmód, táplálkozás, sport.
péntek: Egészségnap. A programok magyarul zajlanak, a felsőbb évfolyamosok említés szinten összefoglalót készítenek a napi programokról.
nyelvi témahét

 NÉMET NYELVI VETÉLKEDŐ

Német nyelvi vetélkedőn vettünk részt kedden Nágocson a negyedikesekkel. Mindenki szépen teljesített, kihozta magából a maximumot. Köszönet érte!


 

 

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0385 - Szakmai záró beszámoló.pdf

                         

„Nemes cél érdekében tevékenykedünk”

Az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatási rendszerének „Innovatív iskolák fejlesztése” címmel kiírt pályázatára benyújtott TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0385 jelű pályázatunkat a Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága 57 189 685- Ft összegű támogatásra érdemesnek ítélte.  

Az országosan beadásra került 1718 pályázatból mindösszesen 103 projektet támogatott az Irányító Hatóság. Az örömünk határtalan volt.

Bővebben: Támop 3.1.4

 EGÉSZSÉGNAPOK

 

Vetítés mappa

 

Animals mappa

  

Landscape mappa

   

Az első egészségnapunk programja:

1. Reggeli tornával, közös mozgással indult a nap.

2. A Tea-házban beszélgetés a teafogyasztás kultúrájáról, teaházi szokások bemutatása és a magyar gyógyteák (egy részének) megismertetése történt.

A gyerekek csendes, nyugodt és illatokkal teli „teaházba” léptek be (égő gyertyák, illatozó teafüvek). A diákok körbe ültek egy leterített szőnyeg szélére. Beszélgetésbe kezdtünk arról, hogy mi a tea, hogyan és miből készül; honnan származik.

Megismerkedtünk a keleti teázási szokásokkal - miként történik egy teaházba való meghívás, az odaérkezés, közös teafogyasztás és távozás. További feladat a teafüvek képeihez a hozzá tartozó szókártyák párosítása. (csipkebogyó, csalán, kamilla, menta, hárs)

                                                             

Ezután az előző feladatban megismert 5 gyógynövényt bekötött szemmel az illata alapján fel kell felismerni. 

(1-2. osztályosok esetében szaglás, tapintás, megfigyeltetés történt) A játék után a többi diák is megszagolhatta a megismert növények jellegzetes illatát.

Ezt követte a tea elkészítése. Megismertük, hogy melyik teának, milyen jótékony hatása van, amennyiben rendszeresen fogyasztjuk őket. Ezt alapul véve a gyerekek kiválaszthatták, hogy melyik főzetet szeretnék megkóstolni. (Kívánság szerint akár többet is!) Ízesítés mellőzésével (cukrozás, citromozás nélkül) kóstolták meg a teát, így érezhették a növény igazi ízét. A tea elfogyasztása a megismert keleti hagyományoknak megfelelően történt, azaz: csendben, esetleg halk beszélgetéssel, 5 apró korty utáni mély lélegzettel, meditációs zenei aláfestéssel. A gyerekek mindvégig nagyon élvezték, alapvetően nyitottak és érdeklődőek voltak a program megvalósítása során.

3. A Fogtündér állomáson írásbeli beszámoló keretében tematikus feladatlapot oldottak meg a tanulók.

4. A Tippeldében TOTÓ és rejtvény kitöltésére, megfejtése került sor.

Gyakorlati feladat az egészséges és egészségtelen ételek szétválogatása volt.

5. Az Elsősegélyhelyen vérzéscsillapítás és a stabil oldalfekvés bemutatására, megtanítására törekedtünk.

6. A Jóga helyszínén meditációs és testhelyzetgyakorlatok bemutatása, azok elsajátítása történt.

7. A Saláta-bár programja finom saláták készítése bemutatása, ötletadás után:
A kicsik számára próbáltunk minél látványosabb és színesebb zöldségeket, gyümölcsöket felsorakoztatni és megismertetni. A gyerekeknek fogpiszkáló és a sokféle alapanyag felhasználásával osztályonként készíteni kellett egy tálca harapnivalót.

Előre elkészítettük, felszeleteltük, aprítottuk a sok gyümölcsöt és zöldséget. Minden osztály nagyon lelkesen dolgozott a maga feladatával, és megpróbáltak sok gusztusos finom falatkát készíteni.

Az elkészült munkákat értékeltük, és a gyerekek természetesen rögtön meg is ehették a sok egészséges finomságot.

Felhasznált alapanyagok: uborka,retek, sárgarépa, saláta, banán, meggy, ananász, felvágott, vaj, sajt, kifli

A felső tagozatos gyerekek a salátabárban egy finom görögsalátát kóstolhattak, ha megfelelően elkészítették.

A receptet elolvasva önállóan kellett elkészíteni a salátát a hozzávalókból. Mindegyik osztály nagy örömmel látott neki a finomság elkészítéséhez, a munkát maguk között elosztva. Amíg az ízek összeértek gyümölcssalátát is készíthettek maguknak.

Alapanyagok: Sajt, uborka, hagyma, sonka, tejföl, majonéz, ill. alma, körte, dió, szőlő, mandula, méz.      A végén jóízűen falatoztak…

8. Önvédelmi bemutató magyarázatokkal egybekötve.

Wing Tsun Kung Fu Iskola, Kaposvár

A bemutató megtekintése, párokban önvédelmi fogások utánzása. Kérdések megfogalmazása.

9. A Szépségápolás állomást kozmetikus vezette. Itt a legnagyobb élményt az önkéntes jelentkező számára felhelyezett arcpakolás megfigyelése jelentette. A szakember szóban és gyakorlatban adott tanácsokat a kiskamaszok, tinik számára. A program része volt egy arcápolással, szépségápolással kapcsolatos teszt kitöltése is.

10. Pihenő állomás

DVD bemutatása az egészséges táplálkozásról. A film megtekintése, élmények megbeszélése.

Copyright © 2016 - Andocsi Szent Ferenc Általános Iskola és AMI - Minden jog fenntartva. Valid XHTML & CSS